16.2.11

Kotlet lososa sa pireom od blitve i krumpira , i koliko Hrvati i regija zapravo jedu ribu


Stalno čitamo po novinama kako Hrvati jedu malo ribe. Čitam statistiku i kaže slijedeće: Hrvati pojedu samo 8 kg ribe godišnje, što nas stavlja gotovo na dno svjetskog prosjeka.

Po mom skromnom mišljenju razlog tome je cijena, a i nekako mi se sve čini da su Hrvati ipak skloniji mesu.. konkretnom mesu. Od tuda imamo i mudre izreke "Nema tice do prasice" , do još gorih "Jedem samo ono što je veselo trčkalo po dvorištu"..

Ja sam osobno isto doprinjela toj lošoj statistici. Prvi razlog je što moj muž uopće ne jede ribu, pa mi se nikada ne da spremati samo za sebe. Drugi razlog je što je za dobru ribu se trebalo dići ujutro rano i otići u ribarnicu ili imati neku dobru štelu (tj. ribara prijatelja) da se domogneš kakve fine ribice. Meni je nemoguće ići ujutro na ribarnicu preko tjedna , jer onda mora jadna riba cijeli dan čučati u uredu, a vikendom ipak volim zajedno sjesti s mužem za stol, jer nam je to jedina prilika da jedemo  zajedno. Pa rekoh neću ga mučiti sa ribom..

Pojava ribarnica u supermarketima je moj spas..I tako sam ja odlučila jesti više ribe. Barem 2 x na tjedan. Jer poslije posla mogu skočiti do supermarketa , kupiti svježu ribu i pripremiti je na brzinu.. Počela sam sa oradom, bio je eksperiment. Vrlo uspješan esperiment.. Drugi puta slikam i objavljujem :). Jučer sam se odlučila za kotlet lososa. Cijena za kg je 99,00 kn, što je poprilično, ali ovaj moj komadić je izažao 16,00 kn, što je mislim sasvim pristojna cijena za ovako finu večericu.

**

Količine prilagodite vašim potrebama, ovo je bilo samo za mene :)

Priprema kotleta :

Kotlet operite i posušite kuhinjskim ručnikom.

Sa svake strane kotlet posoliti i popariti.

Na grill tavi zagrijati maslinovo ulje i staviti kotlet. Popržiti ga sa svake strance cca 4 minute.

Izvaditi kotlet i u ulje dodati malu žličicu maslaca. Podliti sa malo bijelog vina. Pirjati 2-3 minute i vratiti kotlet u umak. Pržiti još cca 1 minutu sa svake strane.


Priprema pirea:

2 krumpira oguliti, oprati, narezati na sitne kockice i staviti kuhati u vodu. Posoliti.

Nakon cca 10 tak minuta (krumpir bi trebao biti polukuhan) dodati blitvu. Ja sada koristim zamrnutu blitvu u briketima. Ja sam stavila 2 briketa.

Kuhati još 6-7 minuta.

Krumpir i blitvu procijediti, gnječilom za krumpir zgnječiti u pire. Posoliti, popariti, dodati ulje i maslac u kojem se pekla riba i jedan režanj češnjaka (tko voli).

I eto za 20 minuta gotov svjež riblji obrok :)



Koliko vi jedete ribe drage foodblogerice i dragi foodblogeri i što mislite o ponudi i cijenama u našoj regiji?





Broj komentara: 15:

  1. Moj muž i ja volimo ribu, ma sve što je u moru život provelo dok nije stiglo do tanjura :-) MIslim da jedemo ribu daleko češće i više od hr prosjeka. Volimo školjke, lignje, muzgavce, hobotnice, plavu ribu, bijelu ribu, iz mreže i iz uzgoja. Zadnje kuharice koje sam kupila imaju kao temu morske specijalitete po talijanskim regijama i te 4 knjige su mi dodatni izvor inspiracije, iako imam nekoliko ribljih jela koje stalno vrtim. Obožavamo guste juhe od morske ribe, rižoto s miješanim plodovima mora, špagete sa školjkama, vongole su mi favorit, pašta-fažol s dagnjama mi je najdraže jelo d grahom (poslije graha i zelja).
    Ono što mene smeta kod promišljanja o ribljim specijalitetima je većinsko uvjerenje da je bijela riba prava stvar, ok, volim i ja friškog zubaca, ali i s jeftinom ribom se daju napraviti prekrasna jela. Riba se rijetko jede i jer je ljudima tlaka čistit ribu prije kuhanja, jednako kao i čistiti od kostiju dok jedu - ali i za to postoje rješenja s ribom poput lososa, tune ili sabljarke, raže ...

    OdgovoriIzbriši
  2. Posve si u pravu i sve što si napisala stoji. Mi u unutrašnjosti, koji nismo Zg ili grad na moru, do bilo kakve izgledne ribe ni ne možemo. I zaista mi nije jasno kako u gradiću Zg veličine ima toliko ljudi na Dolcu - ja preko tjedna nisam išla tamo, iako mi je bio pod nosom, jer sam radila!
    Volim losos, jedino mi blitva i krumpir, tako tipično dalmoški (jer je to najjednostavnije) ne idu uz ovasko finu ribu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovde je ista stvar. Riba se jede za posne slave i za praznike kada se posti, a poneko ko posti sredom i pekom je jede. Inače, retko je na tanjirima. Skupa je ona kvalitetna, ali kada se to izvaga zaista ne dođe to toliko mnogo. Pire mi se jako dopada.

    OdgovoriIzbriši
  4. I kod mene isto. Ja volim a ne da mi se bla bla. A i ne da mi se raditi dva ručka. Ma moram se prestat žalit. Večerica je za pohvalu. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ovo je izvrsno a mi volimo i blitvu. Ona je zakon!
    Ali, slabo jedemo ribu. Što jest jest svi nekako ostanu gladni poslije ribe. Volim ja i srdelu ali, djeci i Zlatanu se ne da čistiti (a ja sve smažem čak i kosti). I još nešto ne volim je baš ni čistiti.
    I mislim da je riba jako skupa, s obzirom na prihode moje obitelji neka riba nam dođe veliki luksuz, a ostanemo gladni!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odličan odabir namirnica i spravljanje istih, mnogi ne vole blitvu, ja sam osobno veliki ljubitelj..a na ovakav način vjerujem da bi ju mnogi probali! Sve pohvale..
    PUSA!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ni kod nas nije bolja situacija, nije da ne volimo ribu, ali je opet tako retko jedemo. Moracu i ja odneti odluku kao ti pa dva puta nedeljno s ribom na sto, mozda se vremenom naviknemo da je cesce jedemo ;)
    Fino zvuci ovaj tvoj rucak :)

    OdgovoriIzbriši
  8. uh, voda mi na usta ide gledajuci ove slike... divan pire uz losos... ribu inace jako volimo ali nazalost prerijetko pravimo. Sad pokusavam barem svakih 10-tak dana spremiti ribu, ali nekako ni to nije redovno... zaboravim :(... Kompliment za divni rucak .)

    OdgovoriIzbriši
  9. Mi je dosta često jedemo, najmanje jednom na tjedan. Mislim da nije cijena razlog zbog kojeg Hrvati ne jedu ribu, jer se na tržnicama i u supermarketima može pronaći fina riba i za malu cijenu, ili ovako kao št si ti kupila losos, za 4 osobe ne treba 1 kg lososa, tako da to ne dođe tako skupo ako si čovjek kadkad to priušti. Vjerojatno je razlog taj kojeg ti navodiš, a to je da smo više "mesni" narod, a i činjenica je da se od ručka sastavljenog od mesa čovjek više zasiti nego od ribe. :) Tvoj obrok je skroooz po mom guštu i sigurna sam da si lijepo guštala u njemu.. :)))

    OdgovoriIzbriši
  10. Ne jedemo ribu bas cesto, bar ne onoliko cesto koliko bih ja htela....uglavno zato sto dragom nakon celog dana provedenog na poslu to nije primamljiv rucak...a posto sam do skoro svakako kuvala dva rucka mrzelo me i treci...a sada ceri spremam cesce ribu pa jedem i ja sa njom...Cene i izbor su svakako problem....al resavamo to nekako...
    Lepo si pripremila ovu vecericu...

    OdgovoriIzbriši
  11. Mislim da je ipak veliki dio problema i cijena. Bar meni. :)
    Priznajem da mi baš rijetko jedemo ribu, a to je uglavnom zato jer nam ili skupa ili ne stignemo na plac. Ipak kad sam na moru kod svojih nadoknadim količine ribe za cijelu godinu, tamo je moj dida zadužen za odlaske na peškariju. On je pravi majstor za odabir ribe i uvijek se vrati s nečim vrhunskim.
    Meni je blitva uz bilo koju ribu savršena kombinacija, a elegancija se obično i vidi u jednostavnosti. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. @ Roman tales- istina je da je plava riba zdravija, ali meni nekak ne ide.. Jedino skuša ali na roštilju. Nažalost živim u stanu tako da je roštiljanje vrlo rijetko :(

    @ Κάθαρσις- a ja volim blitvicu.. to je novo otkrivena ljubav :)))))))

    @jubistacha, jelena, ebba, tanja, knjiški moljac- hvala na komentarima

    @ casa de vainilla- nadam se da ćeš uspjeti u naumu. evo ja za danas već planiram riblju večeru.

    @ snježa- i meni ju je teško čistiti.. ali natjeram se tu i tamo.. ja u prinicipu ne ostanem gladna, jer sam se uspjela izdresirati da jedem 3 , 4 x na dan po malo. i puno bolje se osjećam ..

    @ andrea- da i ja na moru jedem abnormalne količine ribe :)) ali to je baš onako nekako pravo ljetno i morski :)

    OdgovoriIzbriši
  13. E kod mene je malo drugačije. Svi jako volimo ribu i dosta često je na stolu. Ako nema novaca previše, kupi se sitna plava, pa morski pas, pa raža, pa onda idu gavuni, list i t.d. Imam prednost, stanujem blizu ribarnice. Tvoj losos i blitvica, savršenstvo!

    OdgovoriIzbriši
  14. kod mene kila ovoga sto ti zoves kotletom kosta 9 eura, svijezi. fileti su nesto skuplji. isto svijezi.
    kao sto sam vec nekoliko puta u svojim postanjima isticala - portugalci jedu puno ribe. bilo da rucaju vani, u pauzi za rucak, ili doma. riba i morsi plodovi rules!!!!!
    orada iz uzgoja - spanjolskog naravno - cca 7 eura, svijeza iz mora - 18 - 24 eura.

    OdgovoriIzbriši
  15. Bas lepo,kada bi jeliribu triput nedeljno, mnogo bolje bi nam bilo, sto se tice zdravlja. Recept je fini i lepo predstaljen. Pozdrav...

    OdgovoriIzbriši