9.2.10

Torta od sira

Inspirirana Josipinom tortom od sira , odlučila se i ja napraviti cheesecake sa običnim sirom. Svi već znaju o famoznoj torti iz Torte i to, o kojoj se vode mnoge rasprave, traže se recepti i svi imaju baš onaj original.. Ja kad sam prvi puta probala tu tortu doslovno sam pala na guzicu.. Od iznenađenja. Bila mi je prefina, premekana, savršena. I nakon toga je krenulo isprobavanje. Sve moguće kombinacije sam isprobala. I definitivno najbolja i najjeftinija verzija je sa ABC sirom.




Ovaj puta sam kupila Vindijin svježi četvrtmasni sir .

Radila sam u malom kalupu za torte ( 18 cm)

Podloga:

- 100 g digestive keksa ( ja kupim u kauflandu neke jeftine, ne znam kako se zovu)
- 40 g maslaca
- 1 žlica smeđeg šećera- ako netko voli slatko neka stavi malo više

Kekse izmrvim tako da ih stavim u vrećicu za zamrzvanje i namlatim sa batom za meso. Osim što je ova tehnika dobra za mrvljenje, preporučujem je i za lagani stress relief :)).

Maslac otopiti u zdjelici na štednjaku i zajedno promiješati kekse, maslac i šećer. Smjesu izliti u kalup i poravnati sa čašom ili sl. da bude ravna podloga.

Ja ju pečem cca 10-tak minuta na 180 C.


Krema od sira:

- 250 g svježeg kravljeg sira
- 1 kiselo vrhnje
- 2 veća jaja
- 2 žlice bijelog šećera (tko voli slađe nek stavi više)
- sok pola iscjeđenog limuna

Sir i šećer treba dobro izraditi mikserom. Zatim dodati vrhnje i dobro izmiksati. Dodati limun pa jedno po jedno jaje. Izmiksati.. ne previše :) Samo da se jaja umute.

Smjesu izliti na ohlađene kekse (tako se neće pomiješati) i peći u parnoj kupelji. Slažem se sa Josipom da je to najbolji način. I ja sam tek postala zadovoljana sa tortom od kad ju tako pečem. Kalup dobro zamotam u foliju i stavim u drugu posudu. Vruću vodu uliti do pola posude.

Ja tortu pečem 60 min na 125 C.

Ostavim ju da se ohladi u pećnici. Kad se malo ohladi, premažem ju sa dva vrhnja u koje dodam vrećicu vanili šećera.

Nakon što se ohladi u pečnici, sa nožem prođem oko ruba kalupa, da drugi dan kad ju otvaram ne pukne. Ostavim ju uvijek preko noći.

Moram priznati da je bila dobra, ali ipak mi je bolja sa ABC sirom :).

Možda bi trebala probati sa light sirom.. Pečem ju stvarno često, pa ćemo vidjeti drugi put u light verziji :)






Broj komentara: 19:

  1. Sigurno ću probati, postupak je dobro opisan i odlično izgleda. Bravo! Jedamput sam radila po nekom drugom receptu, pa mi se nije baš svidjelo. Samo imam jedno pitanje; kad dođe onaj dio "premažem sa dva vrhnja i vanili šećera" - radi se o kiselom vrhnju?

    OdgovoriIzbriši
  2. nemam prilike probati čizicu iz torte i to, nisam još nikad pravila s abc sirom pa nemam s čim uspoređivati :) ali meni je verzija sa svježim sirom tako dobro da još nisam poželjela probati verziju s krem sirom :) u svakom slučaju, tvoja čizica mi je predivna!

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično izgleda i sigurno je fina. jedino što ja bježim od bilo kakvog pečenja u parnim kupeljima - to mi se čini prilično komplicirano.

    OdgovoriIzbriši
  4. Moram reći da izgleda preukusno ali zaista,zaista mami...:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Još je nikada nisam pravila a imam namjeru. Prikupljam vaša iskustva prije nego se uputim u avanturu!

    OdgovoriIzbriši
  6. Kako dobro izgleda, super kremasto. Ja abc krem sir volim i na kasicicu da jedem, tako da mi je ovo fenomenalna kombinacija :))))

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlično izgleda! Jedna od mojih omiljenih torta!

    OdgovoriIzbriši
  8. Meni je ta torta od sira iz Torte i to...najljepša od svih kupovnih torti. Kada sem u Ellu pročitala da je otvorena takva fina slastičarnica i kada sam poslije pročitala i članak o djevojkama koje su je otvorile znala sam da će prva stvar koju ću uraditi u ZG biti otići u tu slastičarnicu. Rečeno-učinjeno... odmah me je oduševila pa sam danima bila na toj torti i Vincekovim kremšnitama.
    Pred novu 2008-u otvorili su je i u Sarajevu. Prvo su šokirali grad cijenom od 5,50 maraka, dok su drugi kolači bili 2-3 marke. Plaćala sam i skuplje torte za manji komad, a ova mi je i velika i odlična, jednostavno - najbolja.
    Sa slike vidim da je tvoja fina i pjenasta i da lijepo izgleda.
    I ja imam osjećaj da u onoj njihovoj torti ima kiselog vrhnja, mogla bi ova tvoja biti blizu originalu.

    OdgovoriIzbriši
  9. Pogodila si u sridu. Obožavam ovakve torte.
    Jučer mi je baš trebao stress relief, čak sam svojoj kćeri zaprijetila da ću je baciti u kontejner za smeće (pri petom napadu hirovitosti), ne zovite plavi telefon, prijetnja je funkcionirala, na sreću :))))
    Dakle, torta dvostruko korisna.

    OdgovoriIzbriši
  10. @Dunja- da, zaboravih kiselo vrhnje , ona dva mala od 0,2

    @ Josipa- ma bila je i ova stvarno fina, ali mislim da je tu već stvar navike za ABC sir :))

    @ Selma- ta torta je stvarno skupa za komad istina. inače recept je klasični new york style cheesecake i oni koriste kiselo vrhnje za napraviti

    @ Dijana- ma ima takvih dana.. ne brini nećemo nikoga zvati he he :)

    Hvala svima na komentrima :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Obožavam tortu od sira i apsolutno najbolje su mi iz Torte i to i iz Cukeraja.
    Moja draga prijateljica je došla do savršenog recepta i sad je radim samo na taj način jer je to to.
    Inače i ova tvoja izgleda jako kremasto i ukusno. To mi je najvažnije kod torte od sira da bude kremasta, a ne suha:)

    OdgovoriIzbriši
  12. Super izgleda,vjerujem da je vrlo ukusna. I ja uvijek radim sa svježim kravljim sirom. U principu malo koji cheesecake ne volim, svaki ima neki svoj adut, a o Torte i to više neću, već sam s tim dosadna, ali fakat ne kužim kaj' je to u baš toj torti tak' dobro da ljudi zbog nje vene režu :), meni je to preslatko, preintenzivno.......:)), ali poštujem svačiji ukus kad je hrana u pitanju!

    OdgovoriIzbriši
  13. Uz sve ove divne komentare nemam šta više dodati, divan recept!

    OdgovoriIzbriši
  14. stvarno si ju vrhunski napravila, morat cu to probati:)))

    OdgovoriIzbriši
  15. ova torta od sira mi je zakon, svaka prilika za počastiti se u torte i to je moja i uvijek je na tanjuru torta od sira - classic :) . Tvoja verzija mi se jako sviđa, super si je osmislila, objasnila i prezentirala ,izgleda oslično !!
    p.s. hvala za info o keksićima u kauflandu :)

    OdgovoriIzbriši
  16. ufff, torte od sira su moj otrov...obožavamo ih i stalno ih radim...evo baš ovaj mjesec imam rođendan i pripremam jedno tri različita slavlja i na svakom od njih će biti cheesecake drugog okusa... eto koliko ih volimo! :) meni je inače odličan vindijin posni sir od 500g...lagan je, a opet kremast i lagano kiselkast (ja volim da je kiselije)...moj osnovni recept se u suštini skoro uopće ne razlikuje od tvoga tako da znam pouzdano da je ova tvoja tora mrak!

    OdgovoriIzbriši
  17. radila sam torte od sira nekoliko puta, meni iskreno ne odgovara sir u ovoj verziji ali mojima se jako svidjela tako da ću ponovo raditi
    što se tiče sira, uvijek sam stavila svježi sir, s ABC sirom nisam probala

    OdgovoriIzbriši