24.11.10

Ajme koliko nas je.. GLJIVE/PEČURKE

Već sam nekoliko krugova preskočila, tako da me ovaj mjesec već bilo sram da opet preskočim našu igricu AJME KOLIKO NAS JE , koja je osnovana na inicijativu blogerice Snježane.

Ovaj mjesec domaćica je Lisutania sa temom GLJIVE/ PEČURKE.

Gljive volim , ali uglavnom se pripremanje istih kod kuće svodi na juhu ili na neki brzinski rižoto.

Mozgala sam i mozgala što bi napravila i na kraju je odluka pala na ZAGORSKU JUHU koju se spremam već neko vrijeme napraviti kod kuće.


Ja sam ga samo minimalno prilagodila:

Sastojci za juhu (za 2 osobe):

 
15 dag suhe slanine

250 g šampinjona
1 glavica luka

2 krumpira
1 rajčica
1 paprika

1 žlica brašna

1 dl kiselog vrhnja

2 grančice peršina

ulje
sol i papar

Priprema juhe:

Zagrijati ulje i dodati sitno isjeckani luk. Kad se luk zacakli dodati suhu slaninu narezanu na kockice. Pustiti da se prodinsta. Šampinjone izrezati na listiće, papriku na sitne kockice, rajčicu isto na sitne kockice i dodati na slaninu. Dinstati dok povrće ne omekša (cca 10 minuta).

Krumpir oguliti i također narezati na kockice. Ubaciti u lonac i sve preliti sa cca 0,7 l vode koju prethodno zagrijemo.

Poklopiti i pustiti da se kuha cca 15-tak minuta na laganoj vatri.

Pomiješati brašno sa uljem i na vatri miješati dok se brašno ne zaprži. Pojačati vatru da juha zakipi i ubaciti zapršku unutra. Dobro promiješati i pustiti još par minuta na laganoj vatri. Posliti i pobiberiti po ukusu.

Skinuti juhu s vatre i umiješati kiselo vrhnje. Dodatno posuti juhu sa peršinom i gotovo..

Iako piše da je ovo predjelo, za nas je ovo bio cijeli obrok.. :)

Dobar tek!

 

Broj komentara: 6:

  1. Konačno i nešto Zagorsko! Rijetko koja od nas objavi nešto što je Zagorsko, Podravsko ili Međimursko. Kao da ti kulinarski dijelovi Hrvatske ne postoje, a ako postoje, onda mora da jedu užasnu hranu! Fina juha, naročito ovo sa slaninom. Jedino što ja nikada ne stavljam zapršku u juhe, a znam da se u ovim krajevima to radi.

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako volim ovakva konkretna jela. Moram ovo isprobati jer znam da bi se moj dragi oduševio. :)
    Slažem se s tobom da je ovo čitav obrok jer ova juha sadrži sve što je potrebno. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Mislim da nikada nisam jela neko Zagorsko jelo, pa evo prilike. Ova juha je bas po nasoj meri...

    OdgovoriIzbriši
  4. obožavam ovakvu juhicu, zagorsko podravska kuhinja je ona na kojoj sam odrasla tako da me ova jela posebno oduševljavaju

    OdgovoriIzbriši
  5. Super za Zagorsku juhu, odlična ! Ja je volim i isto tako mi bude obrok a ne juha ili predjelo, uvijek se iznenadim kada je netko jede kao juhu pa za njom i ostatak obroka. Meni je odlična posebno u zimsko vrijeme kada fino zagrije i okrijepi.

    OdgovoriIzbriši
  6. Isprbala sam je, u stvari bas sam zavrsilila sa rukom i jedva disem! Odlicna je :)

    OdgovoriIzbriši