22.7.09

Bajadera

Bajadere su jedan od mojih najdražih kupovnih slatkiša. Ali ovaj kolačić na slici zapravo nema nikakve veze sa Bajderom :)

Kako i zašto smo mi to nazvali Bajadera, nemam pojma. Pitala sam mamu, čiji je to originalni recept, a ona kaže da je dobila od kolegice recept za Bajadere, pa joj je to bilo malo sve prekomplicirano, pa je kaže skratila :) Ostao samo naziv :)

U svakom slučaju, stvarno je ukusan, a idealan za ovakve vruće dane ako vam treba desertić. Pećnica nije potrebna.

Sastojci :

- keksi Petit ili sl;

- mljeveni orasi:

- smeđi šećer;

- maslac;

- mlijeko;

- vanili šećer;

- čokolada za kuhanje.

Količine prilagodite ovisno o tome koliko želite kolača dobiti. Ja sam dobila cca 20-tak komada veličine 1cm x 2,5 cm.

Prvo se samelju keksi (ja sam stavila pola pakiranja petita) i pomiješaju sa žlicom smeđeg šećera i cca 150 g mljevenih oraha. U lončiću zagrijte 1,5 dcl mlijeka , cca 50 g margarina i 150 g čokolade za kuhanje. Kad se sve rastopi zalije se smjesa oraha i keksa i miješa dok se ne dobije kompaktna masa. Masu staviti u neku posudu i dobro je stisnuti na dno i izravnati. Dok se malo ohladi preliti sa čokoladom.

Preljev od čokolade dobijemo tako da pomiješamo 100 g čokolade za kuhanje, 30-tak g margarina i cca 1dcl mlijeka i sve rastopimo na vatri (ja topim direktno u lončiću , ne na pari).

Ohladiti, staviti u frižider i hladiti najmanje 4 sata.

Oprostite mi za ove količine, ali od mame sam naslijedila talenat odokativnog dodavanja sastojaka, tako kad treba nešto raditi točno po mjerama , uvijek se nađem u problemu. Nemam vagu, pa mjerim sa žlicama ili u posudi .

Dobar tek :)

4 komentara:

  1. Bajadere izgledaju savrsene,tako meke .I ja sam ih veliki fun!

    OdgovoriIzbriši
  2. Jako volim domaće bajadere, iako ih sama nikada nisam radila. Jako mi primamljivo djeluju!

    OdgovoriIzbriši
  3. Volim brze i jednostavne recepte a ovaj kolac je jedan od njih. Hvala.

    OdgovoriIzbriši